

Jeśli jesteś twórcą na IG, prawdopodobnie słyszałeś o algorytmach Instagrama. Tak, nie o jednym algorytmie, ale o kilku! Co to jest? Jak to działa i jak możesz wykorzystać algorytmy Instagrama na swoją korzyść? Czytaj dalej i dowiedz się więcej o tej ważnej kwestii. Mam nadzieję, że arrtykuł odpowie na wszystkie pytania dotyczące algorytmów. Przypominamy jak być bardziej widocznym i jak powalczyć z algorymami.
Kiedy powstał algorytm IG
Algorytm Instagrama pojawił się po raz pierwszy w 2016 roku. Po co powstała i jaka jest jego rola? Jego głównym celem jest znalezienie sposobu na utrzymanie Cię na ich platformie i korzystanie z treści tak długo, jak to możliwe. Przy okazji – to cel akże innych serwisów społecznościowych. Im dłużej jesteś na Instagramie tym więcej poświęcasz czasu na oglądanie postów oraz reklam, to możliwość zarabiania na wpim poświęconycm czasie.
Wiele ludzi próbuje rozgryźć ten mityczny algorytm IG i jak działa. Wiele z użytkowników platformy myśli, że istnieje tylko jeden algorytm Instagrama – to całkowicie fałszywe. Instagram używa wielu algorytmów, które stale ewoluują i aktualizują się, aby dostosować się do różnych aspektów platformy Mety.

Jak działają algorytmy Instagrama? Warto wiedzieć i skorzystać z rad.
Jak działa algorytm
Celem algorytmów jest pokazywanie w aplikacji nie tylko tego, co jest ogólnie popularne (trendy, nowości), ale także konkretnych treści, które użytkownicy powinni zobaczyć i z którymi powinni wchodzić w interakcje (dodawanie lajków, komentowanie, zapisywanie, dodawanie postów do Stories). Aby to rozgryźć, algorytm opiera się na sygnałach, a konkretnie na tym, kto, co i kiedy. Zasadniczo pytają:
- Kim są ludzie, którzy zobaczą Twoje posty? (WHO – kto zobaczy twoje posty na IG)
- Jaki rodzaj treści przesyłasz i z jakim rodzajem treści Twoi followersi już wchodzą w interakcję? (WHAT – co publikujesz na IG)
- Kiedy przesyłasz swoje treści? (WHEN – czas publikacji postów na IG)
Dzięki temu Twoi odbiorcy mogą wchodzić z nim w interakcję tak szybko, jak to możliwe.
Chcesz bardziej dogłębnego wyjaśnienia różnych sygnałów wysyłanych przez algorytm i co to znaczy? Przejdźmy do opisu trzech różnych algorytmów na Instagramie
Algorytm feedu i Stories
Instagram wierzy, że używasz tych funkcji, aby pozostać w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną, więc algorytm został opracowany z myślą o tym. Przygląda się historii interakcji z odbiorcami i stara się umieścić posty znajomych i rodziny na pierwszym planie.
Algorytm Eksploruj
Instagram myśli, że użyjesz tej funkcji, aby odkryć nowe funkcje i nowe posty (zdjęcia, rolki), a zatem wypchnie nowe popularne treści i treści, które, jak sądzi, spodoba się poszczególnym użytkownikom. Jeśli znajdziesz jeden ze swoich postów na stronie Eksploruj, będziesz mieć dużą szansę na zwiększenie grona odbiorców. Warto starać się, aby tu się znaleźć. Teraz preferowan są krótkie filmiki czyli rolki (ang reels)
Algorytm Rolek (reelsów)
Instagram wierzy, że szukasz rozrywki podczas oglądania Rolek, a także szukania niewidocznych treści. Udostępnia Cię twórcom, których wcześniej nie widziałeś, i bierze pod uwagę jakość opublikowanego filmu. Im więcej lajków, komentarzy, reakcji otrzyma, tym bardziej wypchną go innym użytkownikom, ponieważ prawdopodobieństwo jakości (czy to estetycznej, rozrywkowej itp.) rośnie przy tak dużym zaangażowaniu.
Dlaczego ważne jest, aby wiedzieć, jak działają algorytmy
Wiedza o tym, jak działają trzy algorytmy IG, pozwala wykorzystać to na swoją korzyść! Możesz tworzyć posty, które mają większe szanse na sukces w oparciu o funkcje, których używasz do publikowania na Instagramie i jaki algorytm towarzyszy dowolnym funkcjom, które uznasz za najlepsze dla Ciebie i Twoich odbiorców.
Mając tę wiedzę na uwadze, stwórz strategię i przetestuj różne algorytmy! Sprawdź ponownie swoją strategię i zobacz statystyki za kilka miesięcy. Trzeba być regularnym na Instagramie i jeśli skutecznie korzystasz z tych informacji, Twoje wyniki powinny znacznie się poprawić. Jeśli chcesz odnieść sukces na Instagramie (rozumiany w różny sposób) musisz w pełni zrozumieć działanie algorytmów.
Powodzenia!
Wyświetl ten post na Instagramie