Fotografia mobilna Instagram społeczność IgersPoland
  • Home
  • O nas
  • Co to jest Igers?
  • IgersPoland
  • Grupy Igers
  • Słowniczek
  • Blog
  • Kontakt
zrozumieć algorytmy IG

Zrozumieć algorytmy Instagrama

2022-08-22Jarosław MarciukPoradniki

Jeśli jesteś twórcą na IG, prawdopodobnie słyszałeś o algorytmach Instagrama. Tak, nie o jednym algorytmie, ale o kilku! Co to jest? Jak to działa i jak możesz wykorzystać algorytmy Instagrama na swoją korzyść? Czytaj dalej i dowiedz się więcej o tej ważnej kwestii. Mam nadzieję, że arrtykuł odpowie na wszystkie pytania dotyczące algorytmów. Przypominamy jak być bardziej widocznym i jak powalczyć z algorymami.

Spis treści:

  • Kiedy powstał algorytm IG
  • Jak działa algorytm
    • Algorytm feedu i Stories
    • Algorytm Eksploruj
    • Algorytm Rolek (reelsów)
  • Dlaczego ważne jest, aby wiedzieć, jak działają algorytmy

Kiedy powstał algorytm IG

Algorytm Instagrama pojawił się po raz pierwszy w 2016 roku. Po co powstała i jaka jest jego rola? Jego głównym celem jest znalezienie sposobu na utrzymanie Cię na ich platformie i korzystanie z treści tak długo, jak to możliwe. Przy okazji – to cel akże innych serwisów społecznościowych. Im dłużej jesteś na Instagramie tym więcej poświęcasz czasu na oglądanie postów oraz reklam, to możliwość zarabiania na wpim poświęconycm czasie.

Wiele ludzi próbuje rozgryźć ten mityczny algorytm IG i jak działa. Wiele z użytkowników platformy myśli, że istnieje tylko jeden algorytm Instagrama – to całkowicie fałszywe. Instagram używa wielu algorytmów, które stale ewoluują i aktualizują się, aby dostosować się do  różnych aspektów platformy Mety.

algorytm IG jak działa

Jak działają algorytmy Instagrama? Warto wiedzieć i skorzystać z rad.

 

Jak działa algorytm

Celem algorytmów jest pokazywanie w aplikacji nie tylko tego, co jest ogólnie popularne (trendy, nowości), ale także konkretnych treści, które użytkownicy powinni zobaczyć i z którymi powinni wchodzić w interakcje (dodawanie lajków, komentowanie, zapisywanie, dodawanie postów do Stories). Aby to rozgryźć, algorytm opiera się na sygnałach, a konkretnie na tym, kto, co i kiedy. Zasadniczo pytają:

  • Kim są ludzie, którzy zobaczą Twoje posty? (WHO – kto zobaczy twoje posty na IG)
  • Jaki rodzaj treści przesyłasz i z jakim rodzajem treści Twoi followersi już wchodzą w interakcję? (WHAT – co publikujesz na IG)
  • Kiedy przesyłasz swoje treści? (WHEN – czas publikacji postów na IG)

Dzięki temu Twoi odbiorcy mogą wchodzić z nim w interakcję tak szybko, jak to możliwe.

Chcesz bardziej dogłębnego wyjaśnienia różnych sygnałów wysyłanych przez algorytm i co to znaczy? Przejdźmy do opisu trzech różnych algorytmów na Instagramie

Algorytm feedu i Stories

Instagram wierzy, że używasz tych funkcji, aby pozostać w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną, więc algorytm został opracowany z myślą o tym. Przygląda się historii interakcji z odbiorcami i stara się umieścić posty znajomych i rodziny na pierwszym planie.

Algorytm Eksploruj

Instagram myśli, że użyjesz tej funkcji, aby odkryć nowe funkcje i nowe posty (zdjęcia, rolki), a zatem wypchnie nowe popularne treści i treści, które, jak sądzi, spodoba się poszczególnym użytkownikom. Jeśli znajdziesz jeden ze swoich postów na stronie Eksploruj, będziesz mieć dużą szansę na zwiększenie grona odbiorców. Warto starać się, aby tu się znaleźć. Teraz preferowan są krótkie filmiki czyli rolki (ang reels)

Algorytm Rolek (reelsów)

Instagram wierzy, że szukasz rozrywki podczas oglądania Rolek, a także szukania niewidocznych treści. Udostępnia Cię twórcom, których wcześniej nie widziałeś, i bierze pod uwagę jakość opublikowanego filmu. Im więcej lajków, komentarzy, reakcji otrzyma, tym bardziej wypchną go innym użytkownikom, ponieważ prawdopodobieństwo jakości (czy to estetycznej, rozrywkowej itp.) rośnie przy tak dużym zaangażowaniu.

Dlaczego ważne jest, aby wiedzieć, jak działają algorytmy

Wiedza o tym, jak działają trzy algorytmy IG, pozwala wykorzystać to na swoją korzyść! Możesz tworzyć posty, które mają większe szanse na sukces w oparciu o funkcje, których używasz do publikowania na Instagramie i jaki algorytm towarzyszy dowolnym funkcjom, które uznasz za najlepsze dla Ciebie i Twoich odbiorców.

Mając tę ​​wiedzę na uwadze, stwórz strategię i przetestuj różne algorytmy! Sprawdź ponownie swoją strategię i zobacz statystyki za kilka miesięcy. Trzeba być regularnym na Instagramie i jeśli skutecznie korzystasz z tych informacji, Twoje wyniki powinny znacznie się poprawić. Jeśli chcesz odnieść sukces na Instagramie (rozumiany w różny sposób) musisz w pełni zrozumieć działanie algorytmów.

Powodzenia!

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Adam Mosseri (@mosseri)

Podziel się:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
  • Click to share on WhatsApp (Opens in new window)
  • Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
  • Click to share on Pocket (Opens in new window)
Tags: algorytm, instagram
Jarosław Marciuk
https://www.instagram.com/jaroslaw_marciuk/
Założyciel i prowadzący @IgersGdansk - pierwszej miejskiej społeczności Instagramers w Polsce (2011-2016). Obecnie admin @IgersPoland (2014-2023). W Cambridge (2017-2021) stworzył grupę @IgersCambridge_UK. Członek jury Grand Mobile Photo - międzynarodowego konkursu fotografii mobilnej (2021, 2022). Organizator spotkań, instameetów, photowalków, warszatów, wystaw, konkursów fotografii mobilnej, szkoleń z Instagrama. Promuje Instagram i mobilną fotografię w Polsce od 2011 roku #onlymobile #igerspoland #igers

Grupy Igers w Polsce

zdjęcia pstrykane telefonem

Kategorie bloga

  • Akcje i konkursy
  • Aktualności
  • Aplikacje
  • Case Study
  • Instameet
  • Mistrzowie Fotografii
  • Poradniki
  • Temat Tygodnia
  • Wszystkie
  • Zdjęcia tygodnia

Temat Tygodnia

jakie są najlepsze zdjęcia polskiego instagrama

Wydarzenia

Brak nadchodzących wydarzeń.

Zobacz kalendarz
Dodaj
  • Dodaj do Kalendarza Timely
  • Dodaj do Google
  • Dodaj do Outlooka
  • Dodaj do Kalendarza Apple
  • Dodaj do innego kalendarza
  • Export to XML

Strony

  • [EN] Instagramers in Poland
  • Galeria plakatów WWIM
  • Igers Bydgoszcz
  • Igers Gdansk
  • Igers Kalisz
  • Igers Kaszuby
  • Igers Katowice
  • Igers Klodzko
  • Igers Krakow
  • Igers Lodz
  • Igers Lublin
  • Igers Olesnica
  • Igers Olsztyn
  • Igers Poznan
  • Igers Rzeszow
  • Igers Szczecin
  • Igers Torun
  • Igers Walbrzych
  • Igers Warsaw
  • Igers Wroclaw
  • Igers Wschowa
  • Instagramers Poland
  • Kalendarz wydarzeń igersowych
  • Słowniczek mobilnych fotografów Igers

Grand Mobile Photo

Grand Mobile Photo partner

Tagi

Android Apple App Store architektura Białystok fotografia mobilna Gdańsk Google Play Grand Mobile Photo IgersBialystok IgersBydgoszcz IgersGdansk IgersKatowice IgersKlodzko IgersKrakow IgersLublin IgersOlesnica IgersPoland IgersPoznan_official IgersTorun IgersWalbrzych IgersWarsaw IgersWroclaw Igers_Szczecin IgesLodz instagram InstaMeet iOS iPad iPhone jesień Katowice konkurs krakow mgła Michał Wesołek mobilna fotografia PhotoWalk promocja Rafał Kułakowski Toruń wakacje Warszawa Wrocław Yes I’m Mobile Festival

Społeczność IgersPoland

W Polsce miłośnicy fotografii mobilnej tworzą miejskie grupy zwane Igers lub Instagramers. 25 polskich miast może pochwalić się społecznością Igersów. Ten jest ruch jest ewenementem na skalę światową i rozwija się w naszym kraju bardzo dynamicznie.

Dołącz do społeczności mobilnych fotografów Igers w twoim mieście. Chcesz założyć nową grupę? Napisz do nas. Pomożemy Ci.

Dołącz do nas

Facebook
Twitter
Instagram

Nowości na blogu

  • #9 Instameet IgersKatowice – Śląski Urząd Wojewódzki
  • Zwycięzcy konkursu fotografii mobilnej Grand Mobile Photo 2022
  • 8. Instameet IgersKatowice w Muzeum Śląskim w Katowicach
  • Najlepsze filmy o fotografii i fotografach
  • Zrozumieć algorytmy Instagrama
  • Temat Tygodnia – najlepsze zdjęcia lipca 2022

Koniecznie przeczytaj

Jak dołączyć do społeczności Igers?

Marki smarfonów na Instagramie – profile i hashtagi

Konkursy fotograficzne – fotografia mobilna

Kradzież konta na Instagramie

Jak odzyskać hasło oraz dostęp do Instagrama

Jak straciliśmy i odzyskaliśmy konto na Instagramie

 

HomeO nasCo to jest Igers?IgersPolandGrupy IgersSłowniczekBlogKontakt
IgersPoland 2011-2023 © Created with ☕ by Jaro Duolook